In het seizoen 2013-2014 deed ik mee in het competitieteam van onze Urker buurvereniging "Het Briesend Paard". Het betekende dat we heel wat dagen extern op pad waren, want daarnaast hadden we ook nog onze wedstrijden voor Emmeloord. Het was een leerzame ervaring: wat speelsterkte betreft had ik het gevoel dat je bij de ratings van mijn tegenstanders ongeveer 100 punten moest optellen om ze te kunnen vergelijken met de opponenten die ik in de FSB-competitie tegenkwam. Geen sinecure dus. In onderstaande partij uit de wedstrijd PSV-Dodo - Briesend Paard had ik tenslotte het geluk dat mijn tegenstander in tijdnood de beslissende klap niet kon uitdelen. In die tijd had ik de gewoonte na afloop een aantal eigen varianten naast de tekstzetten te noteren. Mijn engine maakt van heel wat van die analyses inmiddels gehakt. Misschien nét zo leerzaam.