Gisteravond kregen wij van zijn zoon Roy het droevige bericht dat ons lid Dick de Boer is overleden.

We wisten al langer dat Dick niet gezond was. Dat was al vele jaren zo. Hij was lang lid van de club, is juist om zijn ziekte een aantal jaren geen lid geweest, en was sinds kort weer terug. Ook nu speelde zijn gezondheid hem zo nu en dan parten, maar hij bleef spelen, tot afgelopen maandag toe.

Dick was een vechter, een aanvaller. Dat mocht ik deze week nog op deze site noemen: als je tegen Dick speelde, kon je altijd een gambiet verwachten. In het echte leven gold dat ook. Hij had het niet makkelijk met zijn gezondheid, maar hij weigerde thuis te zitten. Daarom ook kwam hij weer terug bij de club: liever spelen en dan soms moeten opgeven, dan thuis blijven.

Dick was jaren lang, en ook deze jaren weer, een medespeler die ons kon aanmoedigen. Hij gaf niet gauw op, niet in het spel, en niet in het leven. Nu is er toch een eind aan gekomen. Een eind dat we wel verwachtten, maar niet per se nu. We zullen hem herinneren als een strijder, op en naast het bord.

Wij wensen zijn vrouw en kinderen sterkte in deze droevige tijd.