Huishoudelijk regelement schaakclub emmeloord

Onderstaande regels zijn vastgesteld en goedgekeurd in de extra ledenvergadering d.d. 11 oktober 2010 aan de hand van een concept die in het bezit is van ieder lid. Hierin is omschreven het hoe en waarom deze regels zijn ingevoerd.

Afmelden: Voor 18.00 uur bij de competitieleider D. de Boer –tel. 0527 788 1511 - e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Aanvang partij 20.00 uur – klok dient ingedrukt te worden. Aanvang FSB thuis wedstrijden – aanvang 19.45 uur !

Niet afmelden houdt in geen partij en dus verliespunt.

Rust en orde in de speelzaal.

Het analyseren van je eigen partij behoort niet in de speelzaal te gebeuren.

Spelmateriaal: Witspeler behoort bord met stukken netjes op te bergen in de daarvoor bestemde ruimte. Controleren of de stukken compleet in de doos gaan. Defecte klokken apart houden en melden aan het bestuur.

Bij verschil van mening is de voorz. de eerst aangewezen persoon om hierin stelling te nemen.

Teamleider stelt team vast en eveneens bekerteam in overleg met bestuur die hieraan goedkeuring dient te verlenen. Teamindeling: de namen van spelers voor de jaarvergadering tijdig aan het bestuur te melden. Teamleiders geven de gedetailleerde uitslagen door aan FSB direct na afloop van de thuiswedstrijden.

Elke sport heeft zijn eigen spelregels en de daarbij behorende gedragsregels zo ook de Schaaksport. Een ieder dient zich aan deze regels te houden.