Hieronder de agenda + toelichting op de agenda van de jaarvergadering van maandag 26 augustus 2013 en de notulen van de jaarvergadering 2012.

16  augustus 2013

UITNODIGING:

Hierbij wordt u uitgenodigd voor een ledenvergadering op:

Maandag, 26 augustus 2013

Aanvang: 20.00 uur.

Locatie: Kerkelijk Centrum “De Ontmoeting”.

Agenda:

1. Opening, mededelingen en ingekomen stukken.
  2. Personalia
  3. Notulen vergadering d.d. 27-08-2012.
  4. Jaarverslagen interne-externe competitie.
  5. Stand van zaken betr. Jeugdschaak
  6. Financieel jaarverslag penningmeester en begroting 2013-2014.
  7. Kascommissie P. Weijs en B. Witteveen
  8. Vaststellen contributie 2013-2014.
  9. Teamindeling 2013-2014 : 1ste en 2e team FSB competitie.
  10. Interne competitie.
  11. Gezamenlijke competitie Schaakclub “Het Briesend Paard”.-zie toelichting blz. 2
  12. Goedkeuring Concept Statuten Schaakclub Emmeloord naar voorbeeld FSB.
  13. Website schaakclub Emmeloord.
  14. Rondvraag en sluiting

Namens het bestuur,

Met vriendelijke groet,

Leendert Plat –secr.

Toelichting punt 11 agenda competitieleider Emmeloord:

Afgelopen seizoen is een halve competitie  gespeeld met 4 deelnemers van Emmeloord en 4 uit Urk, waarbij afwisselend in Emmeloord en op Urk is gespeeld. Dank aan Timo Koffeman

Voor de organisatie. Uw competitieleider stelt voor dit seizoen wederom met minimal 8, maar mogelijk meer deelnemers zo’n competitie te spelen, wederom in een frequentie van eens per maand en afwisselend op Urk en in Emmeloord.

Notulen Jaarvergadering Schaakclub Emmeloord dd. 27-08-2012

Aanw. Bestuur K.Wagemaker –voorz., L. Plat – secr. – M.v. Asperen –penn.

Leden: D. de Boer ( comp.leider ), M. Bouw, M. Bron, J. de Jong, A. Bakhuizen, H. Hingstman, F. Hoogenboom, J. Dedden, N. Lemson, M. Lijnema, J. ten Napel, B. Witteveen,  R. Kamminga en H. Valkema.

Afw. met kennisgeving: W. Bonnee,  C. Zee, v.d. Vorm, R.Beekman, P. Weijs,  T. de Jong, T. Koffeman.

1. Opening en mededelingen:

Voorz. opent de vergadering en heet 17 leden welkom en dat is een zeer goede opkomst. ! Wenst een ieder een mooi en sportief schaakseizoen toe. Als nieuw lid wordt Frank Hoogenboom welkom geheten nadat hij enkele jaren afwezig is geweest.

Het eerste team  is  afgelopen seizoen kampioen van de FSB Promotieklasse ( 2e maal in het bestaan) geworden met nogmaals een hoera.

2. Notulen vergadering dd 29-08-2011. Worden goedgekeurd en vastgesteld.

3. Jaarverslagen intern-externe competitie. – zie verslag Dick de Boer.

Intern – kampioen Rob Kamminga en Snelschaken eveneens  Rob Kamminga.

Beker van Frankema Multivloeren – ratingprijs -is gewonnen door B. Witteveen met plus 47 punten.

Jeugdschaak: Is niet van de grond gekomen vanwege het niet vinden van vrijwilligers.

4. Financieel jaarverslag plus begroting -penningmeester:

Toelichting – aangeschaft 8 digitale klokken

Geen vragen dus goedgekeurd met dank aan de penningmeester.

5. Kascommissie:

M. Bouw doet verslag en vraagt decharge voor de penningm. en aldus verleend door de vergadering. Volgend jaar B. Witteveen met P. Weijs nieuwe kascommissie.

6. Vaststellen contributie 2011-2012:  Voorstel ongewijzigd en goedgekeurd.

Voor leden die voor 2 verenigingen uitkomen in de interne competitie zullen de vaste kosten in rekening worden gebracht. Dit systeem werd reeds gehanteerd.

7. Vacature comp.leider / website schaakclub Emmeloord.

Dick de Boer heeft te kennen gegeven wegens gezondheidsredenen hiermee te willen stoppen.

Frank Hoogenboom is bereid deze taken over te nemen. Dit wordt met applaus begroet.

Voorz. bedankt  D. de Boer voor de vele jaren inzet.

8. Teamindeling 2012-2013.:

1 ste team: Nico Lemson teamleider gaat volgens lijst FSB rating het team samenstellen.

Dit geld eveneens voor het 2e team – M. Bouw teamleider.

Getracht zal worden het tweede in de 3e klasse te laten uitkomen. Hiervoor zijn 8 man benodigd.

9. Interne competitie:

Frank Hoogenboom  gaat in overleg met Dick de Boer de interne competitie op touw zetten. Zie voor meer nieuws onze website www.schaakclubemmeloord.nl

Samenwerking Urk. – Voorz. deelt mee overleg te hebben gehad met Sc Urk. Wat er voor dit seizoen uitkomt is nog niet duidelijk.

10. Concept Statuten:

Voorz. werkt deze uit  volgens de richtlijnen FSB-KNSB en zullen ter goedkeuring aan de leden worden voorgelegd.

11. Rondvraag en sluiting:

Hingstman: Ingezonden brief – betr. klok indrukken. Regels zijn hierover duidelijk.

Bouw: Toeschouwers bij partijen dienen enige afstand te bewaren zodat de spelers hiervan geen hinder ondervinden.

Lemson: Graag dat iemand  een cursus wedstrijdleider gaat volgen. Afstand schijnt o.a. een bezwaar te zijn. Zie cursus aanbod op de KNSB site.

Voorz. bedankt een ieder en sluit de vergadering met de oproep om met z”n allen de schaakstukken te controleren op compleetheid.

Nagele, 31-08-2012. lp –secr.