Na een lange zeer spannende wedstrijd,was de eerste overwinning op Drachten ,na jaren lang 4-4,eindelijk

een feit! Om 23.45 uur had Jacob was Jacob de matchwinnaar.

Het had net zo goed andersom kunnen zijn,maar we mogen ook wel eens geluk hebben.Tiemen de Jong

had een fraaie snelle overwinning.Ikzelf mocht een mindere stelling met de kwaliteit voor een pion,zomaar winnen.

tegen ons!Nico leek enige druk te hebben maar kon er niet van profiteren:remise.Het zelfde gold voor Hendrik,in z'on stelling waarbij je niet weet waar het gaat gebeuren.

Invaller Leendert kon de bevrijdende zetten niet vinden en bezweek uiteindelijk onder de grote druk.

Stand was dus in evenwicht met alleen nog Jacob achter het bord,tegen Lucia Brandenburg,zuster van GM Daan B.

Jacob kent haar nog van jeugdtournooien.Hij waande zich in het eindspel weer schaakleraar,en toonde onberispelijk ,de kracht  van 2 paarden in het eindspel aan!