Het eerste won maandagavond in een spannende wedstrijd die pas laat werd beslist met 5-3 van WES Wolvega en blijft daardoor op kop in de promotieklasse. Aan de borden 4 en 5 zaten Henk Valkema en Johan ten Napel en zij onttrokken zich al snel met correcte remises aan het strijdgewoel aan de andere borden. Tromp Willem van Urk was aan bord 8 al vroeg een pion voor gekomen toen zijn tegenstander een stukoffer meende te moeten weigeren. Na het nodige trekken en duwen voegde hij nog een kwaliteit aan zijn voorsprong toe en dat bleek voldoende voor de winst. Intussen had Klaas van Meijeren aan bord 7 de vlag moeten strijken. In een remiseachtig eindspel met lichte stukken meende hij zich ten onrechte een aanval te kunnen veroorloven. Aan bord 2 ging Rob Kamminga als de brandweer. De hele partij hield hij zijn tegenstrever onder een onaangename druk die tenslotte de winst verzekerde. Dat leek ook het geval bij Nico Lemsom, maar helaas... nadat zijn opponent op miraculeuze wijze zijn paard uit de hoek had weten te redden, leek er met twee pionnen meer voor de man uit Creil niets aan de hand. In het daarop volgende afspel gaf Nico een pion weg waardoor het alsnog remise werd. Ikzelf meende me aan bord 3 wel een experiment in de Grünfeld te kunnen veroorloven maar ik kon lange tijd op geen enkele manier bewijzen dat dat gerechtvaardigd was. Gelukkig was er nog dat prachtige a-pionnetje waarmee ik uiteindelijk de hele witte stelling lam kon leggen. Met die geflatteerde winst was ook de wedstrijd binnen. Restte nog het topbord waar Timo Koffeman de hele avond slecht tot verloren had gestaan om in een toreneindspel met twee pionnen minder toch nog naar remise te ontsnappen.

14 april kunnen we kampioen worden als we winnen van De Donger....