In hun voorlaatste wedstrijd van een lang seizoen verloren onze reserves met klein verschil van de reserves van Heerenveen. Aan bord 1 maakte Klaas de Boer remise waar er misschien wat meer in gezeten had. Maar ja, na afloop zei de computer ook dat er alleen zetherhaling in zat, en wie zijn wij dan? Albert Henk speelde een knappe partij, maar verloor m wel... Wits pionnen liepen ineens snel nadat alle stukken geruild waren. Peter deed "iets" fout in de opening waardoor hij een pion verloor die hij de hele partij niet meer terugzag: verlies. Voor Rein was het een mooie avond. Misschien had hij beter voor het theoretisch bekende 3. Pf6 kunnen, maar nadat hij door Ph6 in moeilijkheden was geraakt, pakte hij de zaken zó energiek aan dat zijn opponent de kluts kwijtraakte en die pas terugvond toen hij zijn dame moest inleveren (zie de partijenpagina). Al met al een behoorlijk resultaat voor Emmeloord, nu maar afwachten of de laatste wedstrijd tegen Westergo nog gespeeld gaat worden.

Met dank aan Klaas,